jannikeochsurprise

Alla inlägg under augusti 2012

Av Jannike Magnusson - 31 augusti 2012 18:30

En kedja som jag har till hackamore, den hade nylonremmar som hade blivit så "nötta" att dom kunde typ gå av när som helst... Det vågar man ju inte rida med, eller hur?!

Sen är det konstigt nog inte lätt att hitta sådana kedja med SVART...


Så vad gör man, jo man fixar lite ;)


Klippte bort dom trasiga remmarna, för själva kedjan är ju helt ok.

Sen tog jag ett par sporremmar i läder, och simsalabim, en helt ny kedja att använda :)


Visst blev det bra? :) (Efter en del nålstick i mina stackars fingrar)


     

Av Jannike Magnusson - 31 augusti 2012 08:46

Något som jag ALDRIG trodde att jag skulle göra är att försöka fixa körkort.

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle börja på körskola och övningsköra, hade jag bara tittat på dom och "Eeh, nej, det kommer jag aldrig att kunna fixa!"


Men nu är jag där! Att jag ens fick lämpet, det var jag helt överlycklig för. Och att jag sen faktiskt tog ännu ett steg att börja sätta mig bakom ratten och gå själv till körskolan för att plugga teori och köra lektioner.


För dom flesta är det nog inget speciellt, men för mig är det ganska stort. Att jag har kommit dit jag är idag. Inte bara med körkortet, det är ju annat också, men detta är som sagt stort.


Det är en kostig känsla att på något sätt känna att jag är lite stolt över mig själv.

Tänk om jag till och med fixar det så pass bra att jag till slut kommer ha ett eget körkort!


Det känns konstigt att bara tänka tanken... Men fatta vilket framsteg jag gjort på sistone :)


"No more locked doors where I don't have the key."

Av Jannike Magnusson - 29 augusti 2012 07:40

På träningen blev det gymnastik och styrke hoppning. Studs!

Jag fick kämpa en del i slutet när det blev 4-studs. Suppan gick emot min vänsterskänkel, och det såg nog inte så fint ut när jag la till med en massa "ponny-sparkar", haha!


Jag fick låna Hannas spö sen och sista gången vi kom på 4-studsen kändes det riktigt bra :)  Jäkla vad hon hoppade upp sig, kändes som det i alla fall ;) och det blev rakt också :)


Idag kommer det bli lite lugn ridning, hoppas på att det blir ok väder så kan man ju rida ute :)


 

Av Jannike Magnusson - 28 augusti 2012 08:02

BILDBOMB :D


Alla bilder är fotade av Elina :)  Tack igen för en massa fina bilder!

Roligt att ha lite nya bilder på oss :)


På vissa bilder ser jag ut somm en mupp, men då visar jag dom för att Suppan är så söt eller att jag helt enkelt diggar dom ;)


 

                                            

Av Jannike Magnusson - 26 augusti 2012 19:40

Är helt nöjd med dagen idag :)

Inte bara med ritterna utan det andra också, Elina var med och det var super roligt :)  Stefan var med också :)

Sen är det ju så himla trevligt att komma till ett bra ställe, alla var trevliga, det var väl organiserat och anläggningen var fin :)


I 70 cm fick vi en felfri runda och det kändes riktigt bra. Suppan var lite mycket taggad på framhoppningen, men tro det eller ej, men inne på banan kändes det mycket bättre :)


Sen var det 80-klassen. Där blev vi inte felfria, men är nöjd med den rundan ändå för lilla hästen hade blivit trött och jag tyckte ändå att vi gjorde en bra insats!

Det blev ett nedslag för hon kom lite för nära och hann inte få upp frambenen helt, sen blev det ett skitstopp på sista. Men jag var nog lite i obalans efter ett giganto hopp över hindret innan, så det var ju helt enkelt jag som inte red som jag borde till det hindret...


Elina fotade en massa :)  Men har inga bilder att visa just nu...


Kom hem med en sådan här fin rosett i alla fall :)  Fotade med webb kameran, därför dålig kvalite...

 

Av Jannike Magnusson - 25 augusti 2012 21:30

Nu är hästen ren och vit, eller var i alla fall när jag åkte... Utrustningen är också fin, precis som det ska vara ;)


Så allt är fixat, och nu ska jag slappa lite och sen förhoppningsvis sova gott ;)


 

Av Jannike Magnusson - 25 augusti 2012 07:05

Uppe med tuppen som det brukar vara... Men klockan 6 är lite segt att vakna, aja så är det!


Idag ska jag första vara hemma med hundarna så Stefan kan åka på Jakt och Fiske mässan. Så får se vad jag kan tänkas hitta på...

Sen är det stallet som gäller, ska rida min fining och sen fixa iordning inför morgondagen :)


Har ni något speciellt ni skulle vilja läsa om här på bloggen? Låt er fantasi flöda och kom med en massa idéer till mig :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards