jannikeochsurprise

Alla inlägg under mars 2012

Av Jannike Magnusson - 31 mars 2012 21:43

Idag blev det ett dressyrpass barbacka :)

Tycker att hon känns så fin när jag rider barbacka, och idag var inget undantag :)

Efteråt skrittade jag och Hanna ut på grusvägen (kan ju säga att vi nästan blåste iväg).


Har inte så mkt att skriva. Men bjuder på en gammal, gammal barbacka bild ;)

 

 

Av Jannike Magnusson - 31 mars 2012 09:45

Bilderna är inte från ett och samma minne, men alla är självklart från 2011 ;)


Denna dagen kommer jag så väl ihåg, hästen var totalt galen :o  Det var skritt eller galopp som gällde, och fort gick det kan jag lova ;)


Hanna och Qallisma vid vårt fika ställe :)

 

   

Jag började jobba med lilla Minta

 


Vi hade kräftskiva i stallet. Jag denna kvällen på klätterväggen :)


 


Jag och Surprise på Pay'n Jump i Löddeköping. Två felfria runder blev det :)

 

Av Jannike Magnusson - 31 mars 2012 09:06

Idag har jag bott här i Skåne i 1 år :)  Shit vad tiden har gått fort. Stefan sa samma sak.

Men så blir det ju när man trivs!!!

Detta var verkligen det bästa för mig, att bo i familjehem ;)


Jag för ungefär 1 år sedan.

 

Av Jannike Magnusson - 30 mars 2012 17:52

Idag åkte jag och Lotta till Malmö, mest för att jag behövde köpa ett regntäcke lite akut, då min häst inte har något helt kvar... Så då blev det en vända på Hööks, och där köpte jag ett för 349 kr. Kvaliten kanske inte är den bästa, men det får duga, akut som sagt!

Sen köpte jag faktiskt Magic Brush, folk har varit så nöjda med dom så nu är det dags och testa själv ;)

AntiBit blev också inhandlat, så nu hoppas jag att detta täcket kan hålla sig helt ett tag ;)   Inte lätt när gravid kanske har lite pms-besvär *haha*  Men söt är hon i alla fall :)


Sen var vi i några andra affärer också, men jag köpte inte så mycket mer, några småsaker bara!!


     

Av Jannike Magnusson - 30 mars 2012 09:30

8 April - Dagen innan tävlingen i Munka Ljunby. Göra hästen fin och sen sova hos Hanna :)

9 April - Hanna och jag tar våra hästar och åker på tävling ;)

Av Jannike Magnusson - 29 mars 2012 09:30

Min katt, Pysen <3


Av Jannike Magnusson - 29 mars 2012 09:23

Orkade inte skriva något igår kväll för jag var super trött... Men nu kommer lite uppdatering om träningen ;)


Det blåste något fruktansvärt mycket igår, så till att börja med så ville jag få Supp lugn och att hon koncentrerade sig på mig och inte glo ut genom fönstrena hela tiden. Hon lugnade sig ganska fort, så det var bra :)


Vi hoppade 3-kombination på diagonalen och det gick riktigt bra. Vi jobbade med olika linjer och ställa i hörnen för att få bra linje till nästa hinder.

Jag är super nöjd med träningen, Suppan var jätte fin och lyssnade och var bara helt bäst :)


Ingen film då jag glömde ge kameran till någon... Men jag bjuder på en bild från när jag hoppade Surprise för första gången och hennes första gång under ryttare :)  Hon ser verkligen så liten och bäbis aktig ut <3

 

 

Av Jannike Magnusson - 28 mars 2012 09:15

1. Jag är en riktig rutin-människa. Sådant som inte ingår i mina vanliga rutiner är svårt för mig att komma ihåg och att komma igång med.

2. Mitt mest använda ord är "Seriöst"!

3. Pedantisk. Allt har sin plats och så vidare.

4. Bästa klädesplagget som uppfunnits är enligt mig, mysbyxor ;)

5. Jag är vegeterian.

6. När jag var liten så samlade jag på stenar. Började med fina, lite ovanliga. Men sen kom det fler och fler vanligagråstenar för att samlingen skulle bli större :o

7. Jag kan vara ganska "våldsam" när jag sover, lyckas till och med att flytta sängen *haha*

8. Just nu känner jag mig väldigt oturs förföljd...

9. Är sjukt kräsen när det gäller mat...

10. Jag lyckas alltid bli blötare än disken när jag diskar...


Ovido - Quiz & Flashcards