jannikeochsurprise

Alla inlägg under mars 2012

Av Jannike Magnusson - 20 mars 2012 10:43

 


Tävlingen hittar du HÄR



Av Jannike Magnusson - 20 mars 2012 10:23

Då jag har lite idé torka till bloggen lite för ofta, så tar jag till denna listan som jag hittat någon stans ;)


Dag 01 – En nytagen bild på mig och min häst

Dag 02 – Min favorit bok/böcker

Dag 03 – bloggar jag läser varje dag

Dag 04 – 4 bilder som gör mig glad

Dag 05 – En person som betyder mycket för mig

Dag 06 – Fem sidor som jag är inne ofta på

Dag 07 – Tio sanningar om mig

Dag 08 – Någon jag saknar

Dag 09 – Två dagar jag längtar efter

Dag 10 – Fem bilder från ett minne 2011

Dag 11 – Två saker jag inte skulle klara mig utan

Dag 12 – En bild från när jag var liten

Dag 13 – En gammal häst bild

Dag 14 – Tio saker jag gillar att göra

Dag 15 – Mina favorit dagar på året

Dag 16 – Mitt mål med hästen 2012

Dag 17 – Vad jag vill bli när jag blir stor

Dag 18 – En sak jag gör varje dag

Dag 19 – Min favorit affär

Dag 20 – Bästa ridpassed 2011

Dag 21 – En bild jag tagit som betyder någonting

Dag 22 – En bild som är över 1 år gammal

Dag 23 – En bild som är tagen på ett ridläger

Dag 24 – En bild som inte är tagen i mitt stall

Dag 25 – En film jag kan se hur många gånger som helst utan att tröttna

Dag 26 – Tre saker jag inte kan leva utan

Dag 27 – Tre saker som finns i sadelkammaren

Dag 28 – Ett ridläger minne

Dag 29 – En bild på mig och en kompis

Dag 30 – Två saker som händer mig allt för ofta

Dag 31 – Bästa med att ha egen häst

Dag 32 – Något jag vill göra just denna sekund

Dag 33 – Någonting jag saknar väldigt mycket

Dag 34 – Tre saker jag ska göra innan detta år är slut

Dag 35 – En hästminne som betyder mycket för mig

Dag 36 – Favorit ridklädesmärkeDag 37 – En häst minne

Dag 38 – En färg på hästar jag gillar

Dag 39 – Favorit outfit till hästen

Dag 40 – Så här bor jag och hästarna

Av Jannike Magnusson - 18 mars 2012 09:17

Nu är Hanna och jag anmälda till Munka Ljungby 9 April :)

Båda är anmälda till 80 och 90. Ska bli roligt att åka tillsammans :)


 

Av Jannike Magnusson - 17 mars 2012 21:08

Har inte bloggat ngt varken igår eller idag, så en liten uppdatering:


Igår tillbringade jag eftermiddagen på Lunds sjukhus. Sjukgymnasten skickade en akutremiss för att hon ville att foten skulle röntgas... Så då var jag och röntgade den och benen i foten är hela, så det var ju bra :)  Så nu vet jag att det är "bara" ledbandet i foten som inte mår så bra :/

Sen på kvällen hade vi stallmöte!


Idag har jag ridit Suppan, red utan stigbyglar hela passet förutom lite i traven i början och i slutet. Det gick bra, men jag är ju inte van att sitta ner så mycket, men det är bra träning :D

Sen var vi på Hingstvisning på Flyinge :)  Roligt, roligt! Men nu är Jannike giganto trött...


NATTI NATTI !!!!!

Av Jannike Magnusson - 16 mars 2012 11:29

 

Denna bilden tog Tezzan förra året och den är verkligen så klockren.

Hoppas inte att det gjorde något att jag lånade den från din FB :)

Av Jannike Magnusson - 15 mars 2012 14:25

Jag är så trött på att jag hela tiden ska ha onte ngn stans. När min kropp äntligen hade rättat te sig med massage och lite kotknäckande. Då trillade jag av och rygg och nacke tog stryk (och huvudet den gången), sen blev det lite bättre och vad gör jag då?! Jo jag trillar av igen och foten tog mest stryk denna gången.


Jag klarar inte av att må dåligt både psykiskt och fysiskt. Jag mår ju bättre psykiskt när jag rör mig och rider och håller igång. Men nu när det inte funkar som jag vill så känner jag att jag faller - Igen.


Jag försöker alltid ignorera fysisk smärta, med att det är inte så farligt. Men när det inte blir bättre blir jag fruktansvärt frustrerad när jag inte kan göra det jag vill - eller på det sättet jag vill.

Av Jannike Magnusson - 15 mars 2012 08:56

Igår var det då onsdag = Hoppträning.


Har fortfarende ont i dumma foten, så red fram utan stigbyglar och det funkar ju ;)

På ena långsidan hade vi två hinder med 4/5 galoppsprång emellan. Vi skulle satsa på 5, och det skulle väl inte vara så svårt när man har en liten pålle som jag, eller? Suppan var pigg och ville inte riktigt lyssna i början och det blev typ hela tiden 4 språng mellan hindrena. Men sen fick vi till det :)

Vi avslutade med en oxer på andra långsidan, och då skulle vi ha samma lugna galopp som på dom andra hindrena. Det funkade finemang :)


Men nu ska jag vara ärlig. I början så kände jag att jag var lite rädd att trilla av igen, att hon skulle få till ett sådant där krumelur språng. Kände liksom att min rygg och nacke inte skulle må så bra om jag ramlade på samma sätt igen :/

Men det släppte sen :)  Jag är ju inte rädd för att hoppa, bara att ramla av och slå i ryggen igen, för den har inte riktigt återhämtat sig än har jag känt.


Bästase hästen <3

 

Av Jannike Magnusson - 13 mars 2012 21:22

Fick rida utan stigbyglar hela passen, för när jag hade stigbyglarna gjorde det ont i foten om jag försökte trampa ner fossingen... Men det är bra träningen att rida utan ;)

Men det gick bra idag, hon lyssnade och blev ganska mjuk ganska fort. Men ett tag fick hon för sig att ridhuset hade blivit ett stort fält som hon ville ha full fart över *haha*  Min lilla fining, man kan inte vara arg på henne speciellt länge ;)


Bild på oss från Flyinge i Lördags :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards