jannikeochsurprise

Alla inlägg under november 2011

Av Jannike Magnusson - 30 november 2011 09:05

Jag var så trött igår så jag orkade inte sätta på datorn. Kröp ner i sängen redan 21:30. Så nu får jag skriva om gårdagens träning :)


Det var bara jag och Sara som var med, och det var riktigt bra. Tord hade mer tid att prata med en och man fick mer hjälp. Eftersom Suppan har fått en långhelgsvila så var hon lite stel i början, men det blev bättre sedan. Vi jobbade med att ha ett jämnt tempo innan hinder och efter, och att ha ett lugnt tempo men ändå go.

Suppan har ju haft en tendens att bara hoppa på fart, och hon kan verkligen vända på en femöring ;)  Så jag fick jobba med att hon skulle lägga mer vikt på bak och på så sätt få bättre språng. Det gick riktigt bra, visst att det fortfarande gick fort, men skillnaden var att hon nu fick upp huvudet mer och la mer vikt på bak.

Hoppade trippelbarr också, och det gick kanonas :) Tror faktiskt inte att Surprise har hoppat det innan.

Vi avslutade med en liten bana på ca. 90 - 1 m.


Är riktigt nöjd med gårdagen, och det var skönt att bara vara 2 så man kunde få mer hjälp :)


Bilden är gammal, Suppan var 4 år här.

 

Av Jannike Magnusson - 29 november 2011 09:02

Folk som tror att dom är något och att dom är bättre än andra tycker jag inte om. Besserwissers är något jag avskyr. Jag vet att jag inte kan allt, men jag tror inte heller det. Är det något jag inte vet eller kan så har jag vett att fråga, men aldrig att jag skulle fråga personer som tror att dom vet och kan allt. Är riktigt trött på sådana personer.Dissa besserwisserna!

Av Jannike Magnusson - 28 november 2011 16:27

Nu har jag varit på psyk och hämtat medicin. Ni kommer tycka att jag är allmänt konstig nu, men det skiter jag i. Jag tycker det är underbart att få träffa all PIVA-personal. Dom har varit en så pass stor del i mitt liv, och nu är jag ju inte där för att jag mår dåligt, utan jag mår bra :) Det är så roligt att träffa dom, och dom tycker det ju är roligt att se mig må så pass bra som jag gör idag.


Ett stort tack till PIVA-personalen som trodde på mig när inte ens jag gjorde det!

Av Jannike Magnusson - 28 november 2011 14:33

Jag blir kvar i Kalmar till imorgon. Känns bäst så, så att man vet att det har funkat med tågen och att man förhoppningsvis slipper förseningar. När jag ringde till SJ och frågade, så hade sträckan mellan Kalmar - Lund precis öppnats, och så sa han också att det var tåg som var 200 min försenade... Tjena lixom! Därför bestämde vi att jag åker imorgon på förmiddagen istället. Men en extra dag i Kalmar är ju inte helt fel :)


Bilder från gårdagens storm. Tagna från Aftonbladet.

   

Av Jannike Magnusson - 27 november 2011 20:47

Ska ju ta tåget hem till Skåne imorgon, men det får man ju se hur det kommer bli... SJ vet ni! Vet inte hur vädret är där nere nu, men med tanke på att Stefan mötte en flygande stol kl 9 idag på förmiddagen så... Här blåser det ju ganska bra och här var det ju bara klass 1 varning och i Skåne och Halland klass 3 varning.


Nu står pållen inne i stallet i alla fall <3

  

Av Jannike Magnusson - 27 november 2011 10:34

  1. Alla småkryp som finns
  2. Att det ska hända min familj eller vänner något
  3. Trånga utrymmen
  4. Att det ska hända Surprise något
  5. Att hamna på sjukan igen :/
  6. Att bli förlamad och hamna i rullstol
  7. Åka båt längre än Gotlandsfärjan

Av Jannike Magnusson - 27 november 2011 09:30

Igår var Helena och jag runt i hela Kalmar stad och hade trevligt :)  Köpte lite saker till mig själv och några julklappar.

Så nu är jag typ klar med mamma, pappa, mormor, Jessica och Jana. Idag ska mamma och till Hansa och kolla lite till, i alla fall present till Pappa som fyller år 28 December. Snacka om att det blivit en riktigt shopparhelg, i fredags var jag på stan med Jana, igår med Syster i i hela Kalmar och idag till Hansa med mamma, hehe!


Känner mig som en shoppoholik just nu... Eller nåt sånt :p

Av Jannike Magnusson - 26 november 2011 10:05

  1. Folk som står äckligt nära mig i olika köer.
  2. När folk är elaka.
  3. Oproffisionell ”personal”.
  4. Besserwissers.
  5. När folk lovar att göra något, men sen görs det inte...
  6. När saker är märkta med fel storlek, och att man inte märker det förrän efter man köpt det!
  7. När man tar ut mjölken ur kylskåpet och det är en enda droppe kvar i den...
  8. När bilisterna kör som galningar på vägen utanför stallet.

Ovido - Quiz & Flashcards