jannikeochsurprise

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Jannike Magnusson - 1 november 2011 22:15

Idag blev det ett underbart dressyrpass barbacka :)  Kollade mest att hon svarade för alla hjälper, och att hon skulle svara kvickare. Red på böjda spår, ställde henne och gjorde öppna. Sen var det ju det med "gasen" och "bromsen" som ALLTID ska funka, och japp det funkar alldeles utmärkt :)  Jag gjorde inga svåra krusiduller och så, men jag kan ju säga att jag hade en riktigt fin pålle idag :)  Hon var helt sjukt fin <3

Sen red vi en stund på fältet bara för att försöka få några bra bilder ;)  Dom flesta bilderna blev väldigt suddiga, men några klarade sig i alla fall :)  Så självklart ska ni få se dom nu!!


         

Av Jannike Magnusson - 1 november 2011 10:09

Nu är det ju dags att klippa hästarna, om man nu ska det! Där är jag lite kluven. Suppan brukar ju inte få så fruktansvärt tjock vinterpäls, men nu när hon går mer och är med på träningarna, så vet jag liksom inte. Sen är grejen att jag vet hur mycket hon frös sist jag klippte henne och jag har inget regntäcke med hals, eller något vintertäcke med hals (ännu). Så jag vet liksom inte. Någon som kan hjälpa mig att tänka ut hur jag ska göra?

Om jag ska göra det så behöver jag liksom köpa ett halstäcke typ nu... 


Av Jannike Magnusson - 1 november 2011 08:25

Sitter och letar efter hopptävlingar, men det verkar som om dom flesta klubbar redan tagit jullov eller något sånt :p

Ska "bara" vara med på cm-hoppning denna gången också, men målet är att kunna vara med på lokala tävlingar nästa år :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards