jannikeochsurprise

Alla inlägg under september 2012

Av Jannike Magnusson - 30 september 2012 08:42

Just nu känns det som om allt i mitt liv står helt stilla. Jag står och stampar på samma ställe!

Dom senaste dagarna har jag kännt mig ganska väldigt omotiverad till det mesta och humöret har inte varit på topp och varit extremt lätt irriterad...


Jag är sjukt trött i kropp och själ, psykiskt och fysiskt.


Fantasin har varit på noll. Även med min älskade häst. Vill liksom komma framåt, men som på hoppträningen får jag liksom aldrig avancera, antagligen är det därav som jag känner mig omotiverad till att rida "seriösa" ridpass.

Jag är ledsen och trött. Jag känner dålig och otillräckling.


 

Av Jannike Magnusson - 30 september 2012 08:30

 


För att komma till tävlingen så är det bara att klicka HÄR

Av Jannike Magnusson - 29 september 2012 09:24

Det har hänt en hel del sen jag skrev sist, dock tänker jag inte skriva allt här, inte just nu i alla fall!

But I like what´s going on ;)


Idag har jag något fruktansvärt ont i nacke och axlar :/  Men får nog koppla det till en MASSA körning igår som jag inte är van vid... På morgonen körde jag till Lund, sen körde jag en massa i Lund i ca. 80 min, sen körde jag hem därifrån och sen på kvällen körde jag till och från stallet :)  Jag sitter liksom inte och spänner mig, men har man redan problem så har man :/


Måste tillägga att cyklisterna i Lund City är farliga och galningar, haha! Till och med boende där säger samma sak :p


Pysslade massa med hästen igår och fick lite mer i ordning i skåpet, jag jag blir liksom aldrig nöjd med det, hehe!

Tog lite tag i Suppans man igår, tog fram den gamla hederliga ryckkniven som jag inte använt på flera år för Suppan brukar dansa när jag börjar rycka... Men igår stod hon typ och sov när jag höll på, lilla sötingen <3 Har tydligen kommit på hur jag ska göra, men det tar super lång tid att hålla på så... Jaja, ngn gång blir jag väl klar ;)


See you later alligator!


 

Av Jannike Magnusson - 27 september 2012 07:49

Kom på att jag lovade ju att visa vad jag pysslade så med i helgen! "Självklart" var det ju till pållen ;)

Ett pannband som jag gjort alldeles från grunden. Första gången jag jobbade med läder på det sättet, så mycket tankeverksamhet ett tag om hur jag skulle få ihop det så att det blev som det såg ut i mitt huvud ;)


Blev faktiskt ganska nöjd med det slutliga resultatet :)  Så nu ska jag skaffa material till mina andra idéer också!


Finaste Surprise med pannbandet

 

Av Jannike Magnusson - 26 september 2012 10:12

Kolla vad som kom igår :)  Äntligen kom dom! Nu behöver jag inte matcha allt med rosa, haha ;)


     

Av Jannike Magnusson - 24 september 2012 14:11

Jag har totalt glömt bort bloggen i helgen, har pysslat och grejat så jag har varit så fokuserad på det så glömt allt annat :o

Bilder på en grej kanske kommer ikväll ;)


Men jag kan ju berätta om gårdagens ridpass som blev hoppning :)

Plockade fram en 2-studs på diagonalen och ett rättuppstående på långsidan. Det gick bra, Suppan lyssnade kanonas!

Började trav hoppa studsen, dom 2 första gångerna blev det lite galopp innan men sen blev det bra. Hoppade räcket i båda varven och sen lade jag till att sakta av till trav och komma direkt på studsen.

Avslutade med att höja räcket och hoppade det ett par gånger :)


 

Av Jannike Magnusson - 22 september 2012 07:41

 


För att komma till tävlingen så är det bara att klicka HÄR

Av Jannike Magnusson - 21 september 2012 17:29

Tror inte att jag har gjort ngt vettigt idag alls... Har varit hemma med vovvarna... Har tänkt en massa saker som jag borde göra, men det har liksom inte blivit gjort! Hrm, det blev tydligen en lugn dag fast jag inte hade tänkt det ju, hehe... Jaja!


Ska snart till finaste hästen :)


Vet ni vad som är fruktansvärt irriterande just nu?! Jag har typ takfönster så jag hör ju ganska väl om det regnar och så, och idag har jag tänkt kanon många gånger "Åh regnar det nu, jag som skulle ut och göra det".... Sen har jag ju insett att det är mitt element som låter.. Fruktansvärt irriterande måste säga! Grr..


Ok, jag tror att jag börjar typ bli speedad eller något :o  Tur jag snart ska till stallet så jag kan trackasera folket där ;) Mohaha! För om jag fortsätter att sitta här kommer jag garanterat bara sitta och skriva en massa nonsens och strunt :o


Bild från "Tina möter Egon" Cabarén 2006. Fanny är Tina t.v och jag är Egon t.h :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards