jannikeochsurprise

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Jannike Magnusson - 19 september 2012 21:57

... att idag har JAG kört till IKEA i Malmö :o  Körde både dit och hem, och jag kan med glädje meddela att både Lotta och jag lever, haha!

Vet ni vad jag upptäckte då?! Att tiden går grymt mycket fortare när man själv sitter bakom ratten än när man sitter bredvid ;)  Mycket rolig upptäckt!!


Sen hade vi avsuttet möte med Gunilla (våran hopptränare) och dom andra som också tränar för henne var där med!

Innan vi åkte dit så hann jag pyssla lite med älskade Surprise :)


Så det här har varit min dag idag, och kanske ska tillägga att vi även var inne på IKEA och tittade. Vet ni vad jag kom ut med därifrån?? Av någon konstigt anledning så verkar jag ha någon sorts förkärlek till lådor... Så japp, en låda!!


God natt (snart i alla fall) till alla mina underbara läsare!


 

Av Jannike Magnusson - 19 september 2012 10:40

Måste få ur mig lite saker nu...


Ni som läst min blogg länge kanske kommer ihåg att jag skrivit om det såkallade "behandlingshemmet" Egehem?! Jag gjorde ju anmälan på dom och så... Men detta inlägget handlar inte om min anmälan (som för övrigt så verkar det som om socialstyrelsen inte har gjort ett skit fasta att det kommit in en MASSA andra anmälningar mot dom också och att dom skulle starta upp en riktig utredning).


Jag läser lite då och då en tjejs blogg som nu bor på Egehem, och jag blir så frustrerad i princip varje gång jag klickar in på hennes blogg. Hon mår riktigt dåligt och har bott där läääääänge men inget verkar ju bli bättre...

Jag vill bara att folk ska fatta någon gång att det stället är totalt värdelöst, speciellt anhöriga som inte kan se hur manipulerade de blir av personalen och absolut inte kan ta när jag berättar om alla mina dåliga erfarenheter från det stället...


Man blir totalt hjärntvättad där!


Jag vill få alla föräldrar där ute som har sina barn på det stället som inte blir bättre trots år tillbringade där, att snälla ni, inse att det inte är ett bra ställe för just er dotter! Snälla inse att det är dags att prova något nytt om det går år och dagar utan att just din dotter mår bättre och kommer framåt!


Nu ska jag nog sluta skriva för jag blir så fruktansvärt frustrerad...

Ovido - Quiz & Flashcards