jannikeochsurprise

Alla inlägg under december 2012

Av Jannike Magnusson - 31 december 2012 22:00

Det allra största och bästa med detta året är absolut att jag har klarat att fixa körkort :)

Det var även mitt mål med 2012, så det är härligt att faktiskt lyckats med det :)


    


På häst-fronten har det igentligen inte hänt något sådär speciellt...

Vi har i alla fall nollat på Pay'n Jump. Den bästa P&J var absolut den på Tågarpsortens RF :)  Stefan var chaffis och underbara Elina var med :)

En underbar dag var det helt enkelt :)


           


Jag började jobba i läder och göra pannband och hackamore :)


        


Sen har det hänt en massa andra saker, men detta är en kort sumering ;)


Gott Nytt År till er Alla!!!

Av Jannike Magnusson - 31 december 2012 09:52

Idag för ett år sedan gick min mormors systers man bort :(

Vet inte riktigt vad jag ska säga... Men tankar på Alf finns där idag!


Ett litet kort inlägg, men för en mycket fin man.


"We remember, tears will come, but when we think of you it comes a little smile on our lips"

Av Jannike Magnusson - 30 december 2012 20:32

Laddade hem ett gratis bildhanteringsprogram idag, så nu blev den bättre header än den förra som var gjord i paint ;)

Har ju inte kommit på alla funktioner med mera än, men tycker att den blev ganska bra i alla fall :)


Vad tycker ni?

Av Jannike Magnusson - 30 december 2012 12:55

Jag letar ju efter en ny kamera, och jag har bestämt mig att det kommer att bli en kompakt systemkamera. Har läst en massa tester och recensioner och det har stått mellan en Sony eller Nikon. Enligt det jag har läst så verkar det som om Sonys kompakta systemkameror är bättre än Nikons. Så det lutar mest åt en Sony.


Min fråga till er är om ni har någon erfarenhet av kompakta systemkameror? Speciellt en Sony då eftersom det lutar åt en sådan ;)


 

Av Jannike Magnusson - 30 december 2012 09:55

Blev sämre igår så mor och far åkte till syster istället och jag låg hemma i soffan och glodde på film och TV...

Idag kanske det känns bättre, vet inte riktigt än då jag bara varit vaken en stund ;)


Men det jag gör just nu är att leta efter några saker, alla är dyra såklart...

Det som ska hittas nu är; Bil, Kamera och en hästtransport, men det är inte prio just precis nu och dessutom vet jag redan vilket släp jag vill/ska ha ;)


 

Av Jannike Magnusson - 29 december 2012 09:55

Precis som rubriken påpekar så är jag sjuk :/

Igår knarkade jag halstabletter, svettades och frös och idag är det inte bättre något... Tråkigt till tusen detta...


Men igår fyllde min far år så idag kommer syster med familj för att fira honom lite.


Har som sagt inget att skriva då jag inte orkat göra något...

Av Jannike Magnusson - 28 december 2012 09:22

Igår blev det faktiskt en sväng till Hööks på förmiddagen och då kom jag hem med ett träns, deras Dyon-kopia! Så jag hoppas att det kommer passa, annars är det ju bara att byta ;)


Detta är det men svart :)

 


Sen var vi ju i simhallen och badade en massa :)  Fikade lite och badade lite till!

En mycket glad liten Jessica, men hon är ju helt orädd, på både gott och ont... Det är bra att hon inte blir rädd eller ledsen när hon hamnar under vattnet när hon inte är beredd på det!


Så vi hade det bra igår :)

Av Jannike Magnusson - 27 december 2012 09:10

Igår ringde Jessica överlycklig och sa att vi skulle åka och bada, och åka rutchekana :)

Så i eftermiddag så åker jag, Jessica och Johan till simhallen! Jag vet vad som väntar, springa upp till vatten rutchekanan ett X antal gånger, haha!!! Tur att vi är 2 ;)


Sen skulle jag vilja en sväng till Hööks, så jag hoppas att det blir så ;)


Sommarkänsla med bästa ponnyn <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards