jannikeochsurprise

Alla inlägg under november 2011

Av Jannike Magnusson - 8 november 2011 21:37

Det är riktigt synd att jag inte ha någon bild eller film från dagens ridpass! Jag satte upp några hinder i ridhuset och sen hoppa jag på Suppan barbacka. Jag kände med en gång att detta var en ordentligt laddat häst :) Hon är så himla go' min lilla älskling <3  Ett hinder var nog ca. 70 cm och vi flög över allt :) Och japp, jag satt kvar hela ridpasset *stolt*.


En bild på finaste Surprise från i somras.

 

Av Jannike Magnusson - 7 november 2011 21:20

Jag har fått fullkomligt spader på Mahjong Titans. Spelar det så fort jag sätter mig vidan datorn :p  Så det sitter jag med nu *inte manisk, inte alls*....


På bilden ser ni layouten "Draken".

 

Av Jannike Magnusson - 6 november 2011 20:43

Nu är hästen klippt och hon stod som ett ljus hela tiden :)  Min fina Surprise <3  Blev faktiskt nöjd med klippningen!

Det är typ det enda jag gjort idag, eller jo, jag har tittat på Step Up 3 :)  Älskar dom filmerna! Så som ni förstår så har jag liksom inget mer att skriva...


 

Av Jannike Magnusson - 6 november 2011 08:40

Nu har jag hittat en Pay'n Jump den 20 November. Så den ska jag nog anmäla mig till. Ridklubben som anordnar den heter Kolböra RF! Haha, jag tycker det namnet låter så himla roligt :p  Denna gången blir det nog 60 + 70 cm. Går det bra då så hoppas jag hittar nån mer Clear Round hoppning innan årets slut och då ska jag nog hoppa lite högre. Målet är ju att komma ut på lokala tävlingar nästa år, Tord tycker också det låter som en bra plan :)


Nu väntar jag på Lotta som ska skjutsa mig till stallet. Ska träffa Jesper där typ kl. 10 och då ska vi klippa pållen :)

Så ikväll blir det bilder på en naken häst :p

Av Jannike Magnusson - 5 november 2011 22:37

Idag red jag dressyr i ridhuset. Till en början var Suppan lite stel och ovillig. Men efter en stund mjuknade hon. Red på olika volter och serpentiner, byter varv ofta. Gjorde öppna på långsidorna, höger varvet funkade fint och även vänster efter en stund av min envishet :p  Det känns som att vänstersidan mjuknar upp sig fortare nu, men hon har det fortfarende svårt i det varvet, men det blir ju bättre :)


En riktigt rolig sak är att hennes ingropning där skadan var, den är synbart mindre nu :) Den mycket mindre än i somras, och jag blev så himla glad när jag upptäckte detta för ett par dagar sen! Måste ju fota så får ni se skillnaden nu mot i somras. Ni som såg hennes skada från början kommer nog knappt tro era ögon ;)


Är riktigt trött nu och sängen ser väldigt skööön ut! Så nu säger jag God Natt!


En bild på mig och finaste Pysen <3  Som tyvärr inte finns mer ;(

 



Av Jannike Magnusson - 5 november 2011 11:22

Jag vill ha detta! Har ju redan ett träns med rosa stenar i pannbandet :)  Och jag Älskar att matcha med fina olika outfits!


     


Dessa stövlar vill jag ha också, men jag ska ha med svart och inte röd som på bilden! Ska nämligen sälja mina nyinköpta stövlar då dom dels är för höga för mig och förstora i foten :/


     

Av Jannike Magnusson - 5 november 2011 09:51

Igår var jag verkligen inte fit for fight :/ Var typ sjuk, kräktes på kvällen, usch! Men idag känns det bättre, så idag blir det stallet :) Pussa på pållen och rida!


Imorgon ska Suppan klippas, snällaste Jesper ska hjälpa mig :) Var ju några år sedan jag klippte någon häst, men Supp är ju snäll så det ska nog gå bra. Men jag är ju lite av en perfektionist :p  Jag köpte ett halstäcke igår, bara regntäcke, men tänke att jag får lägga ett fleecetäcke under i början så hon inte fryser... Haha, hon kommer bli helt rosa efter klippningen, det är tur att pälsen kommer tillbaka ;)

Av Jannike Magnusson - 3 november 2011 19:24

Igår hade vi hoppträning. Suppan var fin, som alltid ;)  Vi tränade på att ha en jämn rytm mot, emellan och efter hinder. Det gick bra, fast hon vill ju gärna gasa lite :p  Så är det när man en pigg och glad liten häst <3

Har ingen film eller bilder att bjuda på från igår, och idag har jag haft värsta slappar dagen. Har inte ens orkat sitta vid datan förrän nu (kl. 19.30)


Surprise ska klippas i helgen, så nu är jag på akut jakt efter ett regntäcke med HALS. För jag vet hur frusen min lilla häst är när hon är precis nyklippt :/  Så nu är det typ lite panik + pengar !!


Men nån bild ska ni ju få! Så här är en cabarébild ;)  Varför tror ni att jag har en gurka på huvudet?

 

Ovido - Quiz & Flashcards