jannikeochsurprise

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Jannike Magnusson - 21 april 2012 08:25

Jag får be om ursäkt för den riktigt kassa uppdateringen, jag har helt enkelt varit så trött att jag inte orkat skriva...

Men jag ska bättra mig, lovar :)


Kan ju berätta lite om hästen igår i alla fall.

Jag tog fram bommar och lade på volten. Min häst är inte som alla andra ;)  Hon tror att bommar på marken är hinder på typ 1 m. Så hon måste öka och hoppa över dom *haha*. Har jobbat lite med ett tag och nu går det bra i traven, men i galopp är det fortfarende gasen i borten och hoppa upp i taket...

Därför lade jag bommarna på ett voltspår för då tänkte jag att hon kanske skulle slappna av när hon var tvungen att gå på volten. Hade lite fel och lite rätt!


Men stundvis så kunde hon gå i det tempot som jag bestämde, men hon trodde ändå att det var höga hinder... Jag red ju som om dom inte fanns, och jobbade henne som på ett vanligt dressyrpass. Men kan ju säga att hon var ganska trött i slutet, och även jag ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards