jannikeochsurprise

Alla inlägg under april 2012

Av Jannike Magnusson - 20 april 2012 20:10

 


Tävlingen hittar du HÄR.

Av Jannike Magnusson - 18 april 2012 21:27

Det är så mycket just nu, massa tankar och känslor.

Har försökt att hålla igång så mycket som möjligt för att slippa känna.

Nu är jag bara så himla trött, både fysiskt och psykiskt.

Av Jannike Magnusson - 17 april 2012 10:19

Igår gjorde jag en del.

På förmiddagen kom min kontaktperson, som hon gör alla måndagar ;)


Sen åkte jag till stallet, och redan då var jag tydligen trött kan jag ju lugnt säga... Varje gång jag blinkade så blev ögonlocken kvar nere och jag höll på att somna hela tiden *haha*


Jag gjorde stallet och hjälpte till att ta in hästarna.

Gjorde iordning Minta och hjälpte Hanna när hon skulle rida lilla plutteponnyn :)


Sen var det dags att rida min pålle. Först var jag så slut i benen att jag liksom inte orkade, men när jag kommit igång lite så kommer man liksom över det! Så det gick väl ok, är inte helt nöjd med min ridning...


   

Av Jannike Magnusson - 16 april 2012 08:04

Helgen har varit ganska bra :)


Lördag:

Åkte till stallet på kvällen, och hade världens mysigaste häst :)  Borstade och gosade ganska länge innan jag sadlade och red.

Red först i ridhuset, och hon var en fining :)  Jobbade med att hon skulle länga på stegen i alla gångarter, och det gick riktigt bra.

Avslutade passet ute på grusvägen med lite trav och en härlig galopp :D


Söndag:

Först var jag lite duktig hemma och tvättade och lite så!

Sen åkte jag till stallet och pussade på pållen och red. Gjorde inget speciellt, försökte mest hålla koll på en av hästarna som sparkade mot oss så fort hon fick syn på oss :/  Det var lite jobbigt... Men Surprise var ändå ganska fin, och galoppen gick kanonas :)

Avslutade även detta passet på grusvägen, det uppskattas av både häst och ryttare!


När jag var klar med Surprise så hade jag tid över så jag borstade och myste med lillponnyn (Minta) :)

Oj, oj vad mycket det kliade på henne! När jag började klia henne på manken så var det tydligen så skönt att hon inte visste riktigt vart hon skulle ta vägen *haha* Synd att hon inte filmades, för shit vad söt hon hon var <3

Hon fäller ganska mycket nu också så jag stod och kämpade lite med det också ;) 


Av Jannike Magnusson - 13 april 2012 09:38

Nu har Hanna och jag planerat in nästa tävling :)

Det blir Ringsjöorten 28 April, 90 cm :)


Surprise på KBF 2008 :)

 

Av Jannike Magnusson - 12 april 2012 20:19

Idag har jag fixat lite i stallet. Mockat, sopat och fylla vattenhinkarna. Lade in e.m hö och hjälpte till att ta in hästarna :)


Sen red jag lite barbacka på Surprise. Inget allvarligt för hon har vilat 2 dagar (sen tävlingen), men var en riktig pigg filur! Så det var roligt :)


Sen hade jag lite tid över tills jag skulle hem, så då borstade jag på Minta medans Hanna gjorde i ordning Qallisma :)


Nu ska jag slappa och ta det lite chill ;)

Av Jannike Magnusson - 11 april 2012 14:25

Idag fick Surprise en oplanerad vilodag. Jag ska på bio med Lotta och insåg att det skulle bli för stressigt för mig, hade jag tagit en tidigare buss än den jag tänkt så hade jag hunnit... Men när jag kom på det så hade ju den bussen redan gått :/


Men bio blir det alltså; American Pie - The reunion :)


So long!

Av Jannike Magnusson - 11 april 2012 09:28

             

 
Ovido - Quiz & Flashcards