jannikeochsurprise

Alla inlägg under april 2012

Av Jannike Magnusson - 5 april 2012 09:45

Soliga dagar utan blåst, men inte för varmt ;)


 

Av Jannike Magnusson - 5 april 2012 08:39

Igår var det hoppträning :)


Vi hoppade som på en framhoppning, hindrena stod också så (oxer, kryss och räcke).

Hade en ganska lång framridning för att få hästarna så mjuka sm möjligt. Hade en övning på kortsidorna som var typ slalom, där blev min häst en ponny, oj oj vad fort hennes ben kan gå ;)  Hon var så söt när hon pinnande på och i princip lärde sig "gena" genom slalomen. Jag kunde inget annat än skratta åt henne *min sötponny*


Hoppningen gick bra, är ganska nöjd med träningen :)

Mot 1:a hindret (krysset) så var hon lite seg och vinglig, men efter att hon hoppat första gången insåg hon att det var hoppning på schemat och då taggar hon till!!!

Sen när vi hoppade räcket och oxern så jag och min lilla pålle ca. 1.05 :)  Kändes faktiskt inte så högt när hon hoppade, det var bara jag som med skräck och förtjusan styrde på hindrena...


Jag fick avsluta med att rida ett par omhoppnings svängar, kan ju säga att så här gick det (och lät) "Jag har världens bästa häst"

Jag kan nämligen inte rida ett helt hoppnings pass utan att prata (folket som tittar har nog ganska roligt åt mig emellnåt, tur man känner dom) *Haha*


Så här trött var Surprise efteråt.

 

Av Jannike Magnusson - 4 april 2012 14:39


Klicka på bilden för att komma till tävlingen. 

Av Jannike Magnusson - 4 april 2012 10:00

1. Vara i stallet

2. Fotografera

3. Rida

4. Pyssla

5. Gå ut med hunden

6. Köpa saker till hästen

7. Umgås med vänner och familj

8. Städa (jag är konstig det vet jag) för det mesta

9. Inreda

10. Titta på film

Bloppis-annons
Av Jannike Magnusson - 3 april 2012 21:59

Svarta ridstövlar med snörning från Mountain Horse, modell Venice.

Storlek 36, Normal.

Endast använda ett par gånger, då dom tyvärr var för höga för mig.

Så är i absolut Nyskick!!


Intresserad :)

Kommentera eller mejla till jannike_magnusson@hotmail.com


     

Hästar & Ridsport, Säljes - Eslöv (Skåne län)
Pris:    1 600:-
 
Av Jannike Magnusson - 3 april 2012 09:45

Jag och O'boy :)

 

Av Jannike Magnusson - 3 april 2012 08:34

Idag ska hästen få vila, och jag ska försöka få lite gjort här hemma ;)

Är hundvakt nu på förmiddagen också!


*Puss* Jag och Tassa.

 

Ovido - Quiz & Flashcards