jannikeochsurprise

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Jannike Magnusson - 7 januari 2013 21:20

Idag har Suppan fått sin svans tvättad och flätad, mycket välbehövligt ;)  För er som undrar så flätar jag den då det är så lerigt i hagarna nu, så då blir svansen lite snyggare och en massa mer lättskött...


Min häst har aldrig, verkligen aldrig varit så här stel som hon är nu :/  Visst, hon har stått i 2 veckor och inte trodde jag att hon skulle vara mjuk och fin dom första passen, hehe! Men även om hon har stått ungefär så här länge innan så har hon ändå varit tusen gånger mindre stel. Men jag tror att det är mycket det att är det vädret som är och har varit, som gjort hagarna blä-iga (dvs leriga) och då står dom ju i princip mest stilla ute också...


Funderar nu på hur jag ska göra, hon behöver ju få röra på sig en massa, så det snurrar lite i min skalle nu...

Men, men, jag får sova på det, som man brukar säga ;)


Liten bebis pållle <3 Hon hade nog ganska nyligen bara fyllt 4 år på denna bilden :)

 

Av Jannike Magnusson - 7 januari 2013 12:27

... gick över förväntan ;)


Hade plockar fram lite bommar, för att få lite "hjälp"!

Först hade hon gasen i botten hela tiden och jag fick kämpa en del för att få ett lugnare tempo. Använde mig ganska mycket av bommarna, och mycket byta varv, volter och serpentiner. Men det positiva redan från början var att hon lyssnade och svängde med mig väldigt bra och så :)

Sen i slutet hade hon coolat ner sig en hel del och travde på lugnt och fint!


Sen måste jag ju berätta att nu är jag bilägare :D  Åkte till Malmö igår och kollade på bilen och den va bra, så den fick följa med hem :)

Blev en Volvo S70 -00.


En dålig mobil-bild på bilen, men den är riktigt nice att köra :)

 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards