jannikeochsurprise

Alla inlägg den 7 december 2011

Av Jannike Magnusson - 7 december 2011 22:21

Det har ju varit mycket skriverier om Psykatrin i Kalmar. Jag har nu surfat runt lite och läst insändare om detta m.m Det är jättebra att vissa saker kommer ut till allmänheten. Jag har själv varit inlagd i Kalmar till och från i många år, och varit på alla avdelningar och träffat dom flesta personalen. Det finns riktigt många rötägg som jobbar i det huset, men man får ju absolut inte glömma dom fina änglarna, för dom finns där också. Jag kan ju säga att den bästa personalen finns på första planet, PIVA och Akuten (Samma personal ungefär). På dom andra avdelningarna är det inte mycket som är rätt.

Det var en som skrivit i tidningen att ”personalen inte bryr sig”, och det är tyvärr alldeles för många som platsar under denna kategorin. Nu är det ett par år sedan jag var på någon annan avdelning än PIVA i Kalmar, men det verkar som om det är ungefär samma personal som jobbar kvar på dom andra avdelningarna också.

Jag skulle nog lugnt kunna skriva en hel uppsats, men jag vill liksom inte gå in på det för mycket. Men lite ville jag skriva, men för min egna skull så slutar jag här nu. Kanske kommer mer en annan dag...



Tack till underbar personal, ni betyder mer än ni tror.

Och till alla övrig "personal"; Byt jobb till kuvert-slickare.


 

Ovido - Quiz & Flashcards