jannikeochsurprise

Alla inlägg under mars 2012

Av Jannike Magnusson - 7 mars 2012 13:27

Denna ponnyn är någon jag saknar väldigt mycket. Han var helt underbar på alla sätt och vis, och han lärde mig mycket. Han gav mig självfortroende i hoppning och han visade alla att fjordingar minsann kan ;)

Han var bäst, men utan Jessica (som kämpade med honom och till början hans lilla övervikt) hade han nog inte blivit som han var - Bäst alltså   


             


Jessica och Linus   

     

Av Jannike Magnusson - 7 mars 2012 08:26

Ikväll blir det hoppträning :)  Har inte hoppat på en vecka, trillade ju av på förra träningen :o  Men jag hoppas att det blir en bra träning så att det känns bra inför tävlingen på lördag!!


Sen har jag nog inte berättat att mamma och pappa kommer ner hit på fredag och stannar över helgen :D  Ska bli så roligt att dom kommer och att dom följer med på tävlingen. Dom har inte varit här sedan i somras (jag har ju varit i Kalmar titt som tätt) så dom har ju inte varit i stallet där jag är nu. Så det sa bli roligt att få visa dom det, ett fint stall ;)  Och så får dom träffa lilla Minta också!!


 

Av Jannike Magnusson - 5 mars 2012 08:00

Måndag: Dressyr


Tisdag: Uteritt vid fint väder / Markarbete


Onsdag: Hoppträning


Torsdag: Vila


Fredag: Checka så allt funkar! Framåt, Sidan, Bakåt ;)


Lördag: Tävling i Flyinge! 90 cm Bed. A


Söndag: Vila. Men med säkert massa gott från mor och far ;)

Av Jannike Magnusson - 4 mars 2012 21:45

Red Suppan en stund i ridhuset idag, och det gick bra :)

Hade inga speciella krav på varken hästen eller mig, men hon var duktig i alla fall :)

Så huvudet känns som ni förstår bättre nu, inte 100 % men nästan ;)


 

Av Jannike Magnusson - 4 mars 2012 08:01

Åkte till hästen på kvällen då jag kände mig piggare! Borstade och gosade med underbaraste Surprise <3

Men det blev ingen ridning, kände att blev lite överkurs... Men idag ska jag upp på henne :)


Gammal bild.

 

Av Jannike Magnusson - 3 mars 2012 11:09

Ja, datan har inte varit på ngt sen i onsdags. Har suttit här nu i ca. 10 min och känner redan att mitt huvud inte klarar mer :/  Ska kanske berätta lite snabbt vad som hänt.


Jag trillade av på träningen i onsdags. Suppan var duktig men jag tappade balansen över/efter ett hinder och helt plötsligt låg jag i gruset. Slog i huvudet ganska rejält. Så nu har jag varit hemma och typ legat i sängen sen dess.

Trodde inte att det skulle hålla i sig så många dagar, men smällen var nog kraftigare än jag trott.


Nu skriker mitt huvud att jag ska gå ifrån datan, så det är väl bäst att lyda *hehe*


By By!!

Av Jannike Magnusson - 2 mars 2012 22:41

*Julius Root heter egentligen något annat.


Min vän Jannike bad mig att gästblogga på grund av hennes allvarliga bloggtorka, och jag, mitt nöt, sa ja! Jag har i en månad funderat på vad i @#!!*§!! jag ska skriva om. Bloggtorka är extremt smittsamt i vissa fall. Så i brist på kloka ord så lägger jag upp en bild (som säger mer än tusen ord). Bättre aktiv idag än radioaktiv imorgon.


 

Bästa hälsningar,

"Julius Root" och småvännerna

Ovido - Quiz & Flashcards