jannikeochsurprise

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Halt häst?

Av Jannike Magnusson - 26 februari 2012 09:56

Igår red jag barbacka, men när jag började trava så kändes inte S helt ok. Jag travade ändå lite till för att se om det blev bättre, men det blev det inte. Så hoppade av och kände igenom henne och släppte henne så jag kunde titta. Hon som vanligt brukar fara runt som en galning när smackar igång henne travade iväg lite motvilligt. Hon såg inte helt ok ut, men hon haltade inte mkt.

Tog in henne till stallet och tempade henne eftersom hon inte var piggelin, hon hade ingen direkt feber och inte svullen eller varm i benen.


Passade på att tvätta svansen när det var plus grader. Pälsglansade, redde ut svansen och flätade den. Nu när det är så lerigt i hagarna så är det bäst att ha den fllätad.


Ska kolla henne idag och hoppas att hon bara hade sträckt sig i hagen eller så. Hoppas också att någon kan titta på henne för jag blir lite osäker och då är det bra med ett par ögon till ;)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Magnusson - 20 januari 2013 09:53

Nu är jag så trött och galen på denna bloggportal, så nu flyttar jag :)   Nya bloggen http://jannikeochsurprise.wordpress.com/ ...

Av Jannike Magnusson - 18 januari 2013 18:33


    För att komma till tävlingen så klicka bara HÄR

Av Jannike Magnusson - 17 januari 2013 09:04


Igår anlände jag ju till Kalmar city, gjorde nada igår, jo vi var iväg och handlade ;)  Sen blev det en slappis dag vilket är ganska skönt ibland!   Idag tänkte jag vara lite duktig, ska fota lite saker som mamma och pappa ska sälja och även sånt...

Av Jannike Magnusson - 15 januari 2013 07:30


Dagen idag då. Blir hemma nu på fm för att passa alla vovvarna medans Lotta jobbar och Stefan ska hämta hö!   Sen ska jag till finaste hästen någon sen :)   Packa ska det göras också, för imorgon blir det Kalmar! Ska träffa lilla killen, so...

Av Jannike Magnusson - 13 januari 2013 21:29

Red ute på ridslingan idag. Min pålle var en knäppis... Hoppar upp och ner, hit och dit! Små stegrade och hade sig, haha! Tur hon är söt asså ;)   Hade varit super kul om någon hade fotat eller filmat, för det är ju liksom inte överdrivet många g...

Ovido - Quiz & Flashcards