jannikeochsurprise

Alla inlägg under december 2011

Av Jannike Magnusson - 25 december 2011 20:57

Såg dessa på annons på Tradera. Självlysande boots i olika färger!

Vad tycker ni, hiss eller diss?


 


Jag tycker; Visst kan det vara en kul grej på olika uppträdanden. Men seriöst, hur ofta gör man sådana shower?!

Hur och varför kommer man på en sådan här sak...

Av Jannike Magnusson - 25 december 2011 10:29

Dagen igår gick riktigt fort, snabbare än vanligt tycker jag.

När tomten kom så var Jessica så duktig. Hon gav honom paketen som låg under granen och sen gick hon och gav klappen till den som skulle få den :)  Hon är bara så himla underbar <3


Bilder från dagen, som vanligt blir det ju typ bara bilder på lilltjejen!

                       


En bild på mina julklappar :)

 

Detta som inte är med på bilden är choklad, Lott (som jag vann 60 kr på), lite småsaker :)


Är riktigt nöjd alla mina julklappar, och det dom andra verkar nöjda med det mesta också :)

Av Jannike Magnusson - 24 december 2011 08:56

önskar

Jannike och Surprise

Tassa och Stoja


       

Av Jannike Magnusson - 23 december 2011 08:37

Igår åkte jag, Helena och Jessica till Leos Lekland. Vi hade riktigt roligt, Jessica ville åka kana hela tiden, och inte bara dom små. Hon hade verkligen jätteroligt, och Helena och jag hade nog lika roligt som henne :)

Har inga bilder att bjuda på, kunde liksom inte ha med mig kameran när vi var där inne. Men syster tog lite bilder med mobilen, ska se om jag kan få dom imorgon :)


Idag har jag faktiskt lite träningsvärk efter allt klättrande!


En bild på min lilla prinsessa <3

 

Av Jannike Magnusson - 21 december 2011 21:22

Nu har en flicka till, boende på Egehem i Västervik, tagit sitt liv. Det är så himla hemskt, 3 unga tjejer har nu begått självmord medans dom bott på Egehem.


Jag har själv varit boende på detta så kallade "behandlingshem".

För drygt 2 år sedan, 1 månad efter att jag flyttat där ifrån hittades W död. Hon hade tagit sitt liv. Hon var bara 14 år.


En artikel om när W lämnade oss:

http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=5652625 


En artikel om det som hänt nyligen:

http://www.vt.se/nyheter/arkiv.aspx?articleid=6174702


Jag blir fruktansvärt ledsen när jag läser detta.

Men tårarna som rinner nu, är tankar på W och även om min tid på ege.

Av Jannike Magnusson - 21 december 2011 14:47

Imorgon åker jag till Kalmar för julfirande och så :)  Borde nog packa lite och så... Och hämta tågbiljetterna vore nog en riktigt bra idé, eller vad tror ni?!


Eftersom jag kan vara otroligt klantig och glömsk, så glömde jag givetvis min reflexväst i stallet igår :/ Har alltid den när jag går mellan stallet och bussen eftersom dom kör som galningar på den vägen + att det inte finns några lysen. Så nu vet jag inte riktigt hur jag ska ta mig dit idag, för jag vägrar att gå där utan västen och nu hinner jag inte dit innan det blir mörkt... Får kolla om jag kan få skjuts eller nåt.


Provade julklappen Surprise fick av mig igår, och det passade :D  Försökte fota lite, men en Jannike som skakade och en häst som inte hade ngn lust att stå still är ingen bra kombination genom kameralinsen... Så det blev typ bara suddiga bilder. Men eftersom hacket och pannbandet nu har kommit ut på Charismas hemsida så kan ni få se dom bilderna i alla fall :)


   


Charismas hemsida: http://www.houseofcharisma.com

Av Jannike Magnusson - 21 december 2011 13:06

Dagens hiss går till "Mias" schabrak. Du väljer själv färg på schabraket, kantband och passboal. Det finns med rakt eller rundat hörn. Allround, dressyr eller flatback.


 

Av Jannike Magnusson - 21 december 2011 12:58

Släppte Suppan i ridhuset igår, och oj vad hon tyckte det var roligt ;)  Filmade lite, så här får ni se en liten snutt på en tokig pålle!



 

Ovido - Quiz & Flashcards