jannikeochsurprise

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Jannike Magnusson - 8 maj 2012 19:49

Surprise har varit lös i magen ett tag nu, i början trodde man ju att det var pga hö bytet. Men igår när jag kom till henne (hade ju varit i Kalmar i en vecka) så hade det inte blivit bättre utan tvärtom, hon mår inte bra i magen alls :(


Så idag köpte jag med mig fil till henne (Alla "gamla" kbf:are måste ju komma ihåg hur söt Apollo var med sin fil och blåbärsoppa *haha* ) och hon smakade faktiskt, men hon tyckte verkligen att det var det mest äckliga hon någonsin smakat... Min lilla söting!

När jag skulle rida idag också så kände jag att hon gick orent, men först tänkte jag att det kunde bara vara lite stelhet. Men efter några varv så insåg jag att det nog inte var så :/


Så Stefan ringde veterinären och förklarade läget. Tydligen kunde hästen kännas oren om den har varit lös i magen ganska länge (så då vet jag ju vad det berodde på i alla fall).

Så imorgon ska vi åka till Flyinge och köpa medicin/tillskott, för han visste att det fanns där. Kommer inte ihåg vad det heter, men vi skulle prova med det först.


 

Av Jannike Magnusson - 8 maj 2012 19:31


Tävlingen hittar ni HÄR eller klicka på bilden. 

Av Jannike Magnusson - 8 maj 2012 09:52

               


Det kallas Kärlek <3

Önskar av hela mitt hjärta att du fortfarende var hos mig <3

 
Ovido - Quiz & Flashcards