jannikeochsurprise

Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Jannike Magnusson - 13 maj 2012 10:30

Ja, precis som överskriften beskriver så ska jag byta hopptränare. Det funkar liksom inte längre och sista träningen jag var med på fick jag helt enkelt nog. Han lyssnar inte och gör det inte på hästens och ryttarens nivå.


Sist skulle jag ha en samlad galopp hela tiden och det orkar inte Suppan än, och sen att komma i den galoppen mot ett hinder och hoppa, nej nej... Till slut var jag så frustrerad att jag sa till honom att sänka och efter mycket om och men gjorde han det och jag red i det tempot jag ville och visste att Suppan funkade bäst med och ja självklart hoppade hon, men sen sa han att jag skulle komma igen där jag bestämde tempot... Hallå, det var ju det jag gjorde!! Jag bröt ihop totalt, men gick utan innan det för jag kände ju att det var på väg då jag började hyperventilera.


Han var bra i början men blev bara konstigare och konstigare.

Så både Hanna och jag har slutat att träna för honom och jag tror verkligen att det är bäst både för våra hästar och för oss ryttare.


Så nu vet ni varför jag inte skrivit om någon träning på ett tag.


 

Ovido - Quiz & Flashcards