jannikeochsurprise

Alla inlägg den 21 maj 2012

Av Jannike Magnusson - 21 maj 2012 20:16

Idag har det varit VARMT och är fortfarende!

Suppan var varm och lite svettig redan när jag tog in henne från hagen vid ca halv tolv.


Jag red lite ute bara, mest skritt och lite trav. Okej, det blev en liten bit härlig galopp också ;)  Men eftersom hon redan var så varm innan så blev det bara en kort ridtur.


Sen ställde jag henne i spolspiltan och blötte ner henne lite, på halsen och bogen typ. Hon tyckte det var sååå skönt :)

Sen gjorde jag bort mig lite... Hrm, kan säga att min häst nu har flätor i manen, haha!

Men den kommer behövas tunnas ut ganska mycket mer på vissa ställen, gjorde en del idag och m.m. ;)


Min lilla häst kommer inte se ut som sig själv!!

Mamma mia, vad har jag gjort?!


 


Av Jannike Magnusson - 21 maj 2012 08:40

Nu är jag så pepp på att komma igång ordentligt med ridningen nu, träning och tävling. Har ju legat sjuk i en vecka, och veckan innan dess var jag ju hemma i Kalmar, så hon har stått i 2 veckor... Men jag är lite friskare nu i alla fall ;)


Jag har ju verkligen viljan, men när det har hänt att jag har trillat av på framhoppningen så har självfortroendet försvinnet långt ner under jorden. Men jag har gått in på banan, men valt att utgå efter typ halva banan, inte för att det gått så dåligt utan för jag är rädd att göra bort mig inne på banan precis som jag gjort på framhoppningen :/  Det måste jag komma över. Nu när jag varit borta från ridningen ett tag har det kommit nya krafter och jag har hunnit reflektera över min ridning och hur min hjärna och känslor hindrar mig att göra det jag vill.


Så kommit fram till detta:

* Aldrig mera utgå från tävlingsbanan. Jag ska rida även om känslorna skriker att jag kommer göra bort mig!

* Träna mycket med mig själv som ryttare, träna balans och styrka i kroppen och knoppen.

* Våga be mer om hjälp.

* Se till att ha roligt, det är ju det allt går ut :)


Ja, det var nog det ;)


Min häst är bäst, Surprise du är mitt Allt. Jag gör allt för dig, och jag är så glad att du finns. Du ställer ofta upp när jag inte gör som jag ska <3

 

Ovido - Quiz & Flashcards