jannikeochsurprise

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Jannike Magnusson - 26 maj 2012 11:09

Igår fick Donna följa med mig till stallet, första gången hon var med och första gången jag hade med mig en av hundarna dit :)

Vovven skötte sig kanon och lyckades charma alla i stallet ;)  Surprise hade inga problem att dela uppmärksamheten, hon som annars blir så avundsjuk när jag pratar med anna en pålle, haha!


Suppan har aldrig varit med om att vara ute och gå med en hund, hade båda med mig samtidigt, min lilla söting som är så underbart snäll <3


Jag red en stund i paddocken, eftersom underlaget där är ganska tungt så rider jag aldrig ett långt pass, men förhoppningsvis så kommer det börjas på den nya planerade större paddocken, det kommer bli nice! Längar till ridslingan också, som dessutom kommer ha lite stockar :)


Åter till ridpasset! Först ska ju nämnas att Donna satte jag fast i ett hörn av paddocken i skuggan och när hon märket att jag var kvar så satte hon sig där och kollade så Suppan skötte sig, haha!

Jobbade med att mjuka upp henne, för hon var lite väl stel sista veckan. Det blev bättre och hon mjuknade lite och lyssnade bra på mig. Hon blev ganska fin mot slutet, hon fattade till och med vänster galoppen på första försöket, dock lite rak på voltspåret men även det blev lite bättre.


Är ganska nöjd med ridpasset, och det känns som om vi börjar komma igång lite mer nu efter 2 veckors vila. Så igår kväll var jag en glad Jannike :)


Tyvärr blev det inga bilder på när jag var ute med båda Suppan och Donna, men det är liksom lite svårt att hålla en häst och en hund + en kamera, haha! Men blev några bilder med mobilen när jag var ute med Donna en sväng själv när jag var klar med finaste hästen.

       


Donna hade verkligen kanon kul om jag tror hon garanterat kommer vilja följa med fler gånger. Speciellt när hon fick en liten kill kompis, Hobbe :)

Ovido - Quiz & Flashcards