jannikeochsurprise

Alla inlägg den 14 juli 2012

Av Jannike Magnusson - 14 juli 2012 08:51

Igår hade jag dressyr träning för Tobbe som kommer till stallet. Jag har tränat för honom 1 gång innan, typ precis när jag flyttade dit, men jag ville inte fortsätta för jag hörde nästan ingenting av vad han sa... Men det gjorde jag igår :)  Så jag är kanon glad att jag provade igen!


Jag fick jobba med avsaktingar och igångsättningar för att få igång bakdelen och att hon skulle bli kvickare i igångsättningarna. Skulle även hålla igång henne i ett ganska bra tempo och även kunna hålla det tempot när jag vände igenom volten och så. Det blev bättre och bättre och jag får nog vara ganska nöjd med både min och Suppans insats ;)


Fick bra tips om vad jag skulle jobba med och lite övningar. Mina händer måste jag sänka och korta tyglarna, vet att jag har en tendens att få alldeles för långa tyglar och då blir det ju automatiskt att händerna åker upp i himlen, men tydligen så åker mina armbågar ut också vilket jag inte har tänkt på...


Men jag tror att Tobbe kommer att kunna hjälpa mig mycket så jag kommer definitivt att fortsätta rida för honom :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards