jannikeochsurprise

Alla inlägg den 30 juli 2012

Av Jannike Magnusson - 30 juli 2012 21:08

Idag måste jag säga att jag för ovanlighetens skull har haft tur med vädret ;)

Gick till stallet för cyklen redan stod där, tog in Suppan direkt eftersom det var regn på G. Det började regna ganska bra nästan direkt när vi kommit in i stallet!

Sen när jag cyklade till bussen så var det uppehåll och jag hann komma under tak innan det började ösregna...

TUR :)


Ridpasset gick också helt ok :)

Tog fram bommar och la 2 för att kunna rida igenom, inte över. Behöver nämligen träna på svängar och rakriktning. Jobbade mest i galopp.

Det roliga var att hon var lugnare i vänster galopp, i höger axelererade hon som en gnu i svängen... Haha, hon är bara för söt <3


Älsklingen sommaren -08

 

Av Jannike Magnusson - 30 juli 2012 08:25

Mitt internet muppade igår kväll, så jag orkade inte skriva när det till slut funkade som det ska...


Men igår var jag och red min lilla älskling. Trodde jag mådde bättre men oj vad jag mådde illa... Men red gjorde jag i alla fall!

Blev ett litet dressyr pass i ridhuset. Surprise var en piggelin dam, hade ju vilat 2 dagar ;)  Blev mycket övergångar i alla gångarter och det gick bra :)

I slutet tränade jag på att svänga och få bra raka vägar, i traven funkade det ju, men i galoppen taggade hon till av någon anledningen så det funkade sådär...


Idag tänkte jag arbeta med bommar och fortsätta jobbet med bra lite snävare svängar.


 

Ovido - Quiz & Flashcards