jannikeochsurprise

Alla inlägg den 19 juli 2012

Av Jannike Magnusson - 19 juli 2012 09:34

Jag har lite som jag vet att jag behöver träna mer på med min ridning, och vad Surprise behöver träna på.


Jag:

* Sänka händerna

* Ha kortare tyglar, dom vill gärna bli lite långa. Kanske byta tyglar då alla mina bara glider ifrån mig...

* Bli starkare i benen och bli bättre på att "knipa åt" i hoppningen

* Svänga tidigare för att få bra väg till hindret, svänger ofta lite försent och då blir sprången ibland lite mystiska...


Surprise:

* Hon behöver bli starkare i bakdelen så hon får in bakbenen mer under sig

* Vänstersidan är ju ett kapitel för sig, där skadan var. Det är något vi måste jobba på att hon ska kunna ställa mer i vänster varvet

* Att hon ska vänta lite mer innan hinder och inte rusa iväg, travhoppning ska det bli


Detta är vad vi ska träna på i nuläget ;)


Ni ser mina händer här, automatiskt höjer jag dom då tyglen blir för lång...

 

Ovido - Quiz & Flashcards