jannikeochsurprise

Alla inlägg under februari 2012

Av Jannike Magnusson - 20 februari 2012 09:30

Hoppning!


Jag och Världens Bästa Fjording - Linus <3

 

Av Jannike Magnusson - 19 februari 2012 18:47

Först var Lotta och jag på Nova i Lund, sen åkte vi hem till henne och drack kaffe och jag busade med kisse kattungen :)  Typ enda gången som min kamera inte låg i väskan, så det blev inga bilder idag :(  Visst har jag kamera på mobilen, men den tar inte så bra rörlse bilder...


Ge mig värme, tack!!

 

Av Jannike Magnusson - 19 februari 2012 10:28

Ja, nu ni! Inte mångar dagar kvar till GBG nu :)  På fredag smäller det!! Upp tidigt, hemma sent. Men det ska bli riktigt roligt, om jag inte bryter ihop och somnar på läktaren *haha*.


Snart kommer Lotta :)  Vi ska hitta på ngt, lite kvalitetstid!!


 

Av Jannike Magnusson - 19 februari 2012 09:30

Lisa :)

Hon har gården på Gotland tillsammans med sin mamma Blenda, där jag jobbade ett tag!

Jag lärde mig väldigt mycket av henne och så :)


Klicka HÄR för att komma till deras hemsida.


Lisa och Tivoli.

 

Av Jannike Magnusson - 18 februari 2012 23:02

Min lilla mupp var fin idag :) Hon var mjuk och lyssnade. Så jag äro nöjd ;)Sen pussade jag lite på lill ponnyn och gosade :) Bloggar från mobilen och ab ngn konstig anledning så kan jag icke lägga in bilder :( Eller ändra text storlek eller byta kategorier... Jaja, så kan det vara!

Av Jannike Magnusson - 18 februari 2012 09:30

Jan Brink.

Och grejen är att det är inte helt omöjligt då jag bor väldigt nära hans anläggning och även varit där och frågade efter stallplats ;)  Men då var Jan inte där...


 

Av Jannike Magnusson - 18 februari 2012 09:13

Jag har nämt mitt gamla "behnandlingshem" Egehem i Västervik ett par gånger här på bloggen. Har tänkt att skriva lite sanning om vad som pågår bakom dom stängda dörrarna.

Har velat göra det länge, men eftersom jag har hållit på att anmäla dom så har det inte kännts ok att skriva om det. Efter mycket envishet och många tårar har i alla fall min hemkommun avslutat sammarbetet med dom, och det känns som en seger för mig!


På detta stället blev jag utsatt för både psykisk och fysisk misshandel av personalen. Att må så dåligt som man gör när man är på ett sådant ställe och sedan betéer sig personalen helt oacceptabelt är inte lätt kan jag lova. Att sedan får reda på att det inte bara var mig dom var på utan flera andra tjejer som bott där tidigare är så sjukt och det gör mig så arg.


3 självmord har skett på detta ställe, tre unga tjejer som mist sitt liv. En av tjejerna kände jag, hon hade precis fyllt 14 år.


Allt lät så bra innan jag flyttade dit, men det var det verkligen inte. Det skulle ju också vara så mycket personal hela tiden. Eh, NEJ!!! Väldigt ofta fanns det ingen personal över huvud taget. Sen var dom ju inte speciellt duktiga på att låsa medicinskåpet, så ni kan ju själva räkna ut vad som hände när ingen personal fanns på flera kilometers avstånd. Inget bra...

Kan ju också nämna att på en "obligatorisk helg" skulle vi röja på Elisabets och Geralds privata ägor. I deras hagar, till deras hästar! Och j**lar vad skit jag fick när jag vägrade att hjälpa till, så andra dagen gick jag dit bara för att slippa mer skit från personalen. Men ajabaja om man ville ta en rökpaus...


När man bor där och inte vet något annat än psyk så tror jag att många tjejer blir lite blinda för vad som faktiskt pågår. Men givetvis var det inte alla tjejer som personalen var på, dom hade till och med sina favoriter. Jag skojar inte nu, det var verkligen så. Men det var ju bra för dom ialla fall, att några blev bra/bättre behandlade.


Personalen är extremt duktiga på att få allt att låta så bra, och det jag sa stämmer inte alls. Dom fick till och med mina egna föräldrar att tro på dom. Då förstår ni hur duktiga dom var på detta.


Det finns så otroligt mycket att skriva om det halv år jag var där, men jag tror inte att någon skulle orka läsa en hel uppsats om det. Så jag slutar här!

Av Jannike Magnusson - 17 februari 2012 09:00

Skulle vara roligt att åka till Island :)

Rida ute i den härliga naturen jag sett på TV och bilder!!

Ovido - Quiz & Flashcards