jannikeochsurprise

Alla inlägg under februari 2012

Av Jannike Magnusson - 2 februari 2012 18:53

Idag kom bilderna som min veterinär tog på Surprise skada. Jag kom när K precis hade sytt henne, så jag har ju inte sett hur det såg ut innan det blev sytt och så. Men nu när allt har gått så himla bra så kände jag att jag ville se bilderna.

Det var nog tur att jag inte hann komma innan det var ihopsytt, för det hade jag inte klarat då. Men jag har tittat på bilderna idag, så... Det är verkligen helt sjukt att det läkte ihop såhär bra, och att jag kan rida och tävla henne. Det är helt ofattbart.


Jag skickade ett brev till vår veterinär för ett tag sedan och skrev hur bra Suppan mår nu, och så skickade jag med bilder. Hon hade blivit jätte glad för det. Att inte kunna svara på om hästen ens kommer att kunna gå, och drygt ett år senare får hon reda på att det gick verkligen så Jätte bra :)  Veterinären tyckte nämligen väldigt mycket om min lilla pålle! Och vem gör inte det <3


Vet inte om jag kommer att lägga upp bilderna, dom är inte värst trevliga. Usch, nej!


Den här gropen är det som är kvar av skadan. Det var en muskel som inte klarade sig alls, antagligen därför gropen finns.

 



Av Jannike Magnusson - 2 februari 2012 12:42

Det gick riktigt bra på träningen igår :)  Suppan bara flög över allt! Min finaste pussegurka <3

Har lite svårt för att förklara övningen, och tyvärr blev det inte mycket film... Jespers mamma skulle filma, och efteråt sa hon att hon inte visste hur det blivit, och när jag kollade på kameran i bilen hem så hade nog nog råkkat dubbelklicka typ varje gång för filmerna varade bara i 1 sekund *haha*. Så kan det bli. Men det gick bra och det är ju huvudsaken i alla fall!


Ska försöka få film på nästa träning ;)


Här är Surprise 4 år och första gången hon hoppades underryttare :D

 

Av Jannike Magnusson - 1 februari 2012 10:50

Jag känner mig så tom, helt känslolös. Hjärnan tänker ingenting heller. Känner mig så totalt nollställd. Kanske mitt sätt att lura mig själv att jag inte mår dåligt.


Ska jag vara helt ärlig så känns livet ganska kasst. Men jag har har en otrolig tur att jag har min älskade Surprise, hon är verkligen mitt Allt. När jag är hos henne känns allt bra, hon är mitt ljus, mitt hopp och min framtid. Med henne har jag planer och mål. Är så lyckligt lottad att ha henne vid min sida.


Ovido - Quiz & Flashcards