jannikeochsurprise

Alla inlägg under februari 2012

Av Jannike Magnusson - 6 februari 2012 12:44

Om ungefär en timme så tar jag bussen till stallet för att hinna med 2 hästar :)

Surprise ska ridas, men har inte riktigt bestämt vad jag ska göra än.

Sen ska jag longera Minta, så vi kommer igång med henne igen. Så denna veckan blir det longering så hon blir av med lite överskotts energi (inte varje dag då). Sen ska hon börja ridas, så det ska bli roligt :)


   

Av Jannike Magnusson - 5 februari 2012 18:40

Har nästan precis kommit hem, har hunnit käka också.


Hanna och jag red i ridhuset (som vanligt vid denna årstiden). Jobbade på med Surprise i skritt och trav, försöker få henne mjukare och speciellt få in den där vänster bogen. Jag red på olika voltspår, gjorde öppna i båda varven och flyttade lite sidvärts.

Sen red Hanna henne, för jag blev en liten tröttis till slut :P  Oj, vad arg Suppan var på henne ett tag... Men i slutet såg hon ganska nöjd ut :)


Under tiden Hanna red min lilla fjomp, så fick jag rida hennes Qallisma :)  Å, gu va mysig hon var! Och jag får känna mig hedrad för att jag fick sitta på hennes ögonsten, det är det inte många som får ;)


Hanna och Qallisma <3  Bilden är från i höstast!

 

Av Jannike Magnusson - 5 februari 2012 09:58

 


Tävlingen hittar du HÄR

Av Jannike Magnusson - 5 februari 2012 09:43

Försöker hjälpa en kvinna som behöver få sina tre hästar till nytt/nya hem omgående. Annars riskera dom att åka till slakt... Detta vill hon verkligen inte, men det börjar bli kritiskt för henne.


Sprid gärna detta!


Här är länkarna till hästarna:

Skäckstoet Ronja

Stoet Leslie

Sto född 2009


Av Jannike Magnusson - 4 februari 2012 09:35

Att jag ska trilla av och att det blir så illa att jag blir förlamad.

Av Jannike Magnusson - 3 februari 2012 14:23

Dumma huvud... Har en sån hemsk spänningshuvudvärk :/  Har försökt allt nu, tablett och druckit kaffe och vatten. Men jag kommer väl få dras med denna hela dagen.

Så det blir en vilodag både för mig och hästen. Men hon har ju ändå gått alla dagar denna veckan så det gör ju inte så mycket, men min tanke var att hon skulle vila i helgen eftersom jag har lite svårt att ta mig dit när det inte går bussar... Men jag får hoppas att det löser sig med skjuts i helgen!!


Så detta blev ett väldigt ointressant inlägg, men har liksom inte något annat att skriva om just nu... Kanske på något intressantare senare under dagen ;)

Av Jannike Magnusson - 3 februari 2012 11:27

Bara en sak. Hrm...

Det får inte hända någon i min familj något, och inkluderar Surprise också för hon är självklart en familjemedlem!


           

Av Jannike Magnusson - 2 februari 2012 19:14

Jag tänker inte räkna upp alla hästarna, och jag har inte bilder på alla heller.

Men jag kan säga att det är 17 hästar i stallet nu (om jag räknat rätt). Familjen som äger gården har 6 hästar och sen är det 11 inhysningar, och då är Surprise inräknad.


Men klicka på bilden eller HÄR så kommer ni till Stall Nordangårds hemsida. Ganska dålig uppdatering, men djuren stämmer :)

 

Lånade bilden från hemsidan, hoppas det var Ok...  

Ovido - Quiz & Flashcards