jannikeochsurprise

Direktlänk till inlägg 31 maj 2012

2 ponnyhästar idag :)

Av Jannike Magnusson - 31 maj 2012 21:05

Idag har jag ridit Surprise och longerat Minta :)


Surprise - Dressyr

Det blev ett ganska jobbigt ridpass för pållen idag! Jag fortsatte jobbet med att få henne mjuk och följsam. Alltså följsam är hon ju alltid, hon följer ju mig ;)  Jaja, kanske bara jag som fattar, haha!


Mycket variation på övningarna men sammanhängande. T.e.x öppna på ena långsidan, sen serpentiner och sen flytta sidvärts.


Kort sammanfattning av dagens ridpass; Jag är nöjd :)  Visst hon är fortfarende för stel, men hon gjorde ett bra jobb idag, och det blev bättre!


Du är mitt Allt <3

 


Minta - Longering

Lillponnyn har skött sig kanon idag :)

Hon stod helt själv i stallet (utan någon annan häst alltså) och hon stod som ett ljus!

ag gick ett par varv med henne i ridhuset innan jag började longera, och när jag började smacka så fick hon till några glädje skutt :D


Det är så att mitt hjärta klappar lite extra för denna lilla underbara ponny <3

 

 
 
Caroline Bågfeldt

Caroline Bågfeldt

1 juni 2012 12:55

Sv: Han är verkligen bäst. Tar alltid fram det bra OCH det dåliga så man vet vad man ska träna på utan att bara få höra det dåliga..
Och så är han typ magisk, han vet alltid EXAKT vad man ska göra för att lösa problem ;) haha

http://baraacarro.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jannike Magnusson - 20 januari 2013 09:53

Nu är jag så trött och galen på denna bloggportal, så nu flyttar jag :)   Nya bloggen http://jannikeochsurprise.wordpress.com/ ...

Av Jannike Magnusson - 18 januari 2013 18:33


    För att komma till tävlingen så klicka bara HÄR

Av Jannike Magnusson - 17 januari 2013 09:04


Igår anlände jag ju till Kalmar city, gjorde nada igår, jo vi var iväg och handlade ;)  Sen blev det en slappis dag vilket är ganska skönt ibland!   Idag tänkte jag vara lite duktig, ska fota lite saker som mamma och pappa ska sälja och även sånt...

Av Jannike Magnusson - 15 januari 2013 07:30


Dagen idag då. Blir hemma nu på fm för att passa alla vovvarna medans Lotta jobbar och Stefan ska hämta hö!   Sen ska jag till finaste hästen någon sen :)   Packa ska det göras också, för imorgon blir det Kalmar! Ska träffa lilla killen, so...

Av Jannike Magnusson - 13 januari 2013 21:29

Red ute på ridslingan idag. Min pålle var en knäppis... Hoppar upp och ner, hit och dit! Små stegrade och hade sig, haha! Tur hon är söt asså ;)   Hade varit super kul om någon hade fotat eller filmat, för det är ju liksom inte överdrivet många g...

Ovido - Quiz & Flashcards