jannikeochsurprise

Alla inlägg under juni 2012

Av Jannike Magnusson - 24 juni 2012 20:52

På förmiddagen var jag med Hanna och "lilla" Qallisma på deras första dressyrtävling.

Dom var så fina och kanon duktiga :)  Dom låg på placering ända till dom sista ryttarna... Självklart tråkigt att komma precis utanför placering, men med så bra poäng som dom fick så tror jag nog att Hanna är riktigt nöjd ändå ;)


Just det måste ju säga att det var den konstigaste tävlings platsen jag varit på, tror inte att det är många som kommer att åka dit på tävling igen. Klubben ligger typ mitt i Landskrona och vi fick lasta på asfalt och själva tävlingen var på friidrotts plats. Hel mysko helt enkelt, och att få dressyr hästarna över löpbanorna till själva tävlingen var inte det lättaste för alla...


Red Suppan sen när vi kommit hem och så.

När hon började förstå att idag skulle det verkligen bli jobb så blev det en del protester från hennes sida, haha!

Blev mycket mjukgörande, öppna, volter, sluta. (Till mina icke häst-läsare så är det typ olika rörelser)

Hon samarbetade ändå ganska bra sen :)


Hanna och Qallisma idag <3

 

  


Av Jannike Magnusson - 23 juni 2012 21:54

Ridpasset idag gick väl inget vidare, tror hon var lite trött efter första natten ute. Men galoppen gick faktiskt helt ok, i båda varven :)

Stefan var med och filmade lite, men jag har bara tittat på dom i kameran...


Men nu ska jag nog kunna komma igång på allvar efter behandlingen och det, så nu ska vi jobba på :)


Imorgon ska jag följa med Hanna på dressyrtävling, Qallismas första dressyr tävling :)

Så klockan kommer ringa tiiidigt imorgon! Så snart säger jag nog god natt ;)


 

Av Jannike Magnusson - 23 juni 2012 14:44

Har börjat måla inne i min "walking closet" ;)  Innan var det brunt, brunt och bara jätte mörkt. Så nu har jag rollat att en gång, men då Stefan har försvunnit så har jag ingen pensel till dom ställena där jag inte kunde rolla... Men han dyker välla upp någon gång, haha!!


Så nu vet ni vad jag pysslar med i dag! Men ska till Surprise sen också :)


Glömde ju ta en före bild men här ser ni vad jag gjort hitttills och på vissa ställen ser ni hur mörkt det var innan. Dålig bildkvaliten, men en sån rolig bild är det ju kanske inte, hehe!!

 

Av Jannike Magnusson - 22 juni 2012 08:14

Var så sjukt trött igår kväll när jag kom hem från stallet så orkade inte blogga eller något, hamnade i sängen framför TV:n ;)


Igår red jag barbacka på finaste pållen och det gick bra! Dressyrade lite ridhuset, är ju fortfarende på "komma igång stadiet" så jag vill inte pressa henne för mycket. Men jag är ändå riktigt nöjd med ridpasset, traven kändes stundtals riktigt fin och galoppen också :)  Så är nöjd med det lilla passet!

Avslutade med en sväng ute :)


Idag är det ju midsommar så jag får väl säga; Glad midsommar på er alla!


Nathalie med midsommarkrans   

 

Av Jannike Magnusson - 21 juni 2012 13:19

 


För att komma till tävlingen så kan du klicka HÄR eller på bilden :)

Av Jannike Magnusson - 20 juni 2012 21:19

Först blev jag sittandes hos kattungarna en stund, dom har verkligen börjat ta sig ut på "äventyr" :)  Så roligt att bara att sitta och titta på dom!


Tog in en lite svettig och kletig häst från hagen... Sen red jag en liten stund, hon är ju inte igång än så det blev inte så länge. Men hon känns ok så nu kan vi nog ta och komma igång igen :)  Så nice!


Efter lilla ridpasset så var ju Suppan ännu svettigare än innan så jag tänkte spola av hela henne, och smarta jag tog med schampo ;)

Oj, vad hon njöt! Kallt vatten och bli ren från svett och lite smuts var tydligen toppen :)

Sen fick hon helt plötsligt en massa mer energi och hon hade nog inte tackat nej till galopp över fälten, haha!


Sen måste det ju nämnas att pållen har svällt... En liten sommar tjockis <3

 

Av Jannike Magnusson - 18 juni 2012 21:12

Sitter nu på mitt rum i lilla Löberöd efter en ganska lång dag måste jag säga.


Hade möte på förmiddagen, så mamma och jag åkte dit strax innan och mötte Stefan och Yvonne (Dom hade fått köra giganto tidigt för att hinna till Kalmar i tid...)

Mötet gick bra, så det kändes lungt efteråt ;)


Sen åt vi på Milano innan jag, Stefan och Yvonne började bila neråt i landet!!


Good night sweethearts


 

Ovido - Quiz & Flashcards