jannikeochsurprise

Alla inlägg under juli 2012

Av Jannike Magnusson - 6 juli 2012 10:42

Något som jag har velat väldigt länge är att ha en ungponny att utbilda. På senaste tiden gror det mer och mer inom mig, sitter oftare och oftare och tittar på hästannonser. Jag tycker att det är så himla roligt och väldigt givande. Har gjort det innan och det har blivit riktigt bra med dom hästarna, även "problem" ponnyer som jag jobbat med har blivit riktigt fina. Så jag att jag kan och det är något som jag verkligen vill. Surprise blev ju också väldigt fin <3

 

Självklart kommer Surprise alltid vara hos mig, hon är mitt Allt.

Så om det skulle kunna funka ekonomisk så vill jag gärna ha en ungponny också att kunna börja jobba med ganska så från början.

 

Jag vet vad ni tänker nu, "Varför en ponny"? Jag är en ponny människa, har alltid varit, och jag har ju min "stora" häst och så kommer det alltid att vara.


Älskade lilla Bailys, första gången jag satt på denna ponnyn gick han inte ett enda steg... I slutet när jag red honom gick han ganska stadigt i form i alla gångarter <3

 


Fina Jodi, på bilden hennes första tävling. Hon var inriden men inte mycket mer då ägaren blev lite gravid ;)

 

Av Jannike Magnusson - 5 juli 2012 21:04

Idag stod dressyr på schemat, och så blev det.


För ovanlighetens skull så tog jag faktiskt med mig ett par sporrar med in i ridhuset, började rida utan dom men satte på mig dom sedan. Det var giganto länge jag red med sporrar, men oj vad glad jag blev att jag red med dom ;)


Först skulle Suppan bara springa, men sen blev det bättre :)  Traven blev sjukt fin, kände hur hon verkligen trampade under sig och jobbade på. Hon var super fin :)


Men hon blev ganska trött efter 1:a galoppen i höger varv och när jag skulle galoppera i vänster, som också är hennes svåra varv, så var hon så trött lilla hästen, så jag fick motivera henne att i alla fall fatta galoppen. Blev inte mycket galopp då jag ville avsluta det bra.


Ska nog rida lite mer med sporrar i dressyren, för då får jag lite hjälp och behöver inte göra av med all min energi och styrka på benen, utan idag kände jag att jag kunde mer rida med min sits och bara peta till när det behövdes ;)


Love you with all my heart <3

 

Av Jannike Magnusson - 5 juli 2012 06:52

På söndag kommer mammi och pappi ner hit till Skåne och kommer stanna i en vecka :)

Det ska bli så roligt, vi har inte bestämt något speciellt vi ska hitta på, det får vi helt enkelt se ;)

Men Surprise kommer det ju bli för hon ska hållas igång, och då ska jag passa på att få en massa nya bilder så jag hoppas på lite fint väder :)


Mamma, Suppan och pappa från förra sommaren :)

 

Av Jannike Magnusson - 4 juli 2012 09:17

Är det någon mer än jag som märkt av att vikarie-tiden har kommit?


Ringde till vårdcentralen nyss för jag har vaxpropp, igen. Har jätte problem med mina öron och har haft i mååååånga år :/

Men i alla fall, så var det självklart en vikarie jag fick prata med och hon börjar på med det här med att jag måste ta revaxör innan, och jag sa att det blir bara värre då. Men lyssnade hon, icke! Hon ville typ inte ge mig en tid innan jag hade haft i revaxör, fast att jag sa att på mig blir det värre och jag har haft detta problemet så länge att jag vet vad som funkar. Sa också att jag har varit där många gånger innan med detta och det har aldrig varit några problem...


Ja, efter mycket om och men så fick jag i alla fall en tid, men då skulle hon börja tjafsa om att jag är skriven i Kalmar och skulle ha adress till där jag är skriven... Det har jag ALDRIG behövt innan!


Jäkla mupp till vikarie. Jag blir så trött, lyssna på mig bara!


Var bara tvungen att skriva ;)

Men har ni någon gång råkat ut för vikarie som bara muppar sig?

Av Jannike Magnusson - 3 juli 2012 20:23

Nyss hem kommen från stallet.

Hanna och jag har ridit ut :)  Alltid lika nice!


Nu tittar jag på Top Model, men just nu är det paus!!!


So long everybody!


Bilden är inte från idag...

 

Av Jannike Magnusson - 3 juli 2012 09:48

Jag har vunnit en bloggtävling hos Johanna Grant. Ett Sverige pannband från Fagerdesign :)

Helt sjukt att jag vann, vinner liksom ALDRIG något!


Bild lånad från Google.

 

Av Jannike Magnusson - 3 juli 2012 07:26

Igår tog jag fram en 3-studs i ridhuset. Kan ju säga att pållen tyckte det var kanon roligt :)  Men hon var duktig och lyssnade på mig.

Jag avslutade med att göra om studsen till en 5 1/2, först ett litet hinder, ett galopp språng och sen ett lite högre hinder :)  Suppan var så duktig och både hon och jag hade roligt i värmen!


Är nöjd med ridpasset och efteråt var det bara att ställa in henne i spolspiltan och duscha av henne lite, extremt svettig var hon och jag också ;)


Manen börjar bli lite bättre också :)

 

Av Jannike Magnusson - 2 juli 2012 21:13

 


Jag tävlar hos Stalltjej.se om ett valfritt set med schabrak och lindor eller öronhuva från Butik Quse!


Ovido - Quiz & Flashcards