jannikeochsurprise

Alla inlägg under januari 2012

Av Jannike Magnusson - 31 januari 2012 21:13

Är väldigt trött nu, men skulle bara säga att mötet gick riktigt bra :)  Så nu kan jag sova lugnt inatt!!

Av Jannike Magnusson - 31 januari 2012 10:58

Antar att det ska vara på hästar, så här kommer några av alla bilder jag tycker om ;)


           

Av Jannike Magnusson - 31 januari 2012 10:37

Ska snart ha möte. Usch, gillar inte sånt alls. Fast nu är dom ju lite positivare än för ett år sedan :)  Väntar på kalmariterna ska komma, och så ska några till vara med.


Håll tummarna för att dom inte bestämmer något jag inte vill.

Av Jannike Magnusson - 30 januari 2012 19:15

Idag longerade jag lilla pållen, och denna gången använde jag "gummisnodden" på henne. Har inte användt någon inspänningstygel på henne på vääääldigt lääänge, det har liksom inte behövts. Men nu när hon haft så giganto mycket energi så tänkte jag att hon skulle få jobba lite ordentligt. Det blev lite dragkamp och protester från hennes sida, men jag är envisare.... Efter ett tag så kunde hon slappna av stundtals i trav och skritt, och då var hon riktigt fin :)



När jag kom hem från stallet så blev jag riktigt positivt överraskad. Stefan hade städat en massa i huset, det var fin fint :)  Han har ju igentligen affären öppen på eftermiddagen, men han hade satt en lapp på dörren att det bara var å ringa så skulle han komma ut!

Jag har till och med fått upp den "gamla" platt TV:n till mitt rum + att den nu är inkopplad! Det ni ;)


 

Av Jannike Magnusson - 30 januari 2012 08:28

Något som jag tänkt på länge är att här på bloggen försöker jag bara skriva bra saker eller sånt som har med hästen att göra. Men jag känner mig ganska ytlig mestandels. Jag har gått igenom en hel del och mår ännu inte helt bra psykiskt. Det är så mycket som jag känner att jag vill skriva. Det är mycket tankar och känslor som finns, men jag försöker stänga inne dom. Men när jag gjort det förut har det liksom inte blivit speciellt bra.


Många av er vet nog inte att jag nu bor i ett familjehem. Det händer liksom inte allt för mycket i mitt liv, förutom att jag har min underbara häst <3 Just nu är det liksom hon som står högst upp på listan.


Känner mig väldigt kluven. Tankar och känslor snurrar runt och jag har väldigt svårt att ventilera det i tal. Har alltid haft mycket lättare för att skriva.


Ja, what to do? Blev väl ett lite flummigt inlägg men så blir det ibland.

Av Jannike Magnusson - 29 januari 2012 19:44

Dessa handskar från Tegera är verkligen dom BÄSTA vantar att ha på vintern. Dom är varma, man kan röra sig i dom och rida :)  Har haft domma varje vinter sen jag jobbade på Gotland då Blenda och Lisa rekomenderade dom. Har ju inte haft samma par sen -06 då... Förut kunde man bara köpa dom på Lantmännen, men nu har även vissa ridsportbutiker fått upp ögonen över hur bra dessa handskar är.


Tummen Upp! Bara +++++

 

Av Jannike Magnusson - 29 januari 2012 10:34

Jag tycker att det är så svårt att hitta saker som jag faktiskt är bra på. Men jag har ganska bra balans ;)  Vilket är bra att ha när man håller på med hästar. Är för det mesta väldigt lugn när jag hadskas med hästar, vilket brukar smitta av sig till lite oroliga hästar. Tror det var Linda el. Tina på KBF som sa till mig en gång att jag fick pigga hästar lugna och sega lite piggare :)

 

 

Av Jannike Magnusson - 29 januari 2012 09:42

Orkade inte blogga efter stallet igår, kom hem precis till Gladiatorerna och när det var slut så var jag så himla trött...


Ridtäcket passade btw :)

Jag vet inte vad det tagit åt S just nu, igår stod hon och studsade på stället, och stod lite på bakbenen. Fick hon inte som hon ville så galopperade hon i sidleds. Till slut kände jag att jag inte orkade, så jag tog av henne sadeln och så och släppte henne i ridhuset. Hon fick gasa runt ganska länge och emellanåt så skrittade hon efter mig. Sen hoppade jag upp barbacka och tänkte trava av henne, och jag trodde att hon hade blivit av med en massa energi. Men så fel jag hade... Till slut slappnade hon av och då skrittade jag av henne.


Hon skulle behöva gå 2 pass om dagen just nu känns det som. Men det funkar inte för mig eftersom jag inte har något körkort (än). Jäkla vad jag ska övningsköra sen när jag får mitt lämp...


Här ser ni skrittäcket jag sytt :)

 



Ovido - Quiz & Flashcards