jannikeochsurprise

Alla inlägg den 21 januari 2012

Av Jannike Magnusson - 21 januari 2012 22:24

Detta är en lång lista, så jag förstår om ni inte orkar läsa. Men det kommer ju ändå var för sig sedan ;)


1. En bild på favorithästen

2. När & varför jag började rida

3. Det här behöver jag träna mer på
4. Det här är jag bra på

5. Favoritbilder jag tagit

6. Alla hästar i stallet
7. En sak som aldrig får hända!

8. Min största rädsla inom ridsporten

9. Någon du skulle vela byta liv med för en dag, och varför?

10. 10 saker du inte visste om mig

11. En låt som påminner om en häst du älskar

12. Min favoritgren

13. Min högsta dröm

14. Saker du gör vardagligen (i stallet och till vardags)

15. Varför får hästar och ridning mig att må bra?

16. En bild som gör dig lycklig

17. Låtar som jag lyssnar på när jag är arg,ledsen och glad

18. En bild jag aldrig publicerat förut

19. Bild på min bästa vän och varför han/hon är det

20. Något jag vill göra

21. Någon jag vill träffa

22. Någon jag vill träffa igen

23. Hoppning eller dressyr?

24. Mitt motto

25. Någon jag träffar vardagligen

26. Hur mina vänner beskriver mig

27. Såhär vill jag att mitt liv ser ut om ca 20 år

28. Någon som älskar dig

29. Någon jag skulle riskera livet för
30. Mitt mål med ridning

Av Jannike Magnusson - 21 januari 2012 21:41

Min lilla pålle trodde att hon skulle vara en bulldozer på ridpasset idag, eller nåt sånt... Vi hade lite delade meningar idag kan man ju lugnt säga.

Hon blev sur när jag kom åt henne, och hon ville bara gasa på hela tiden. Ingen bra kombination! Så till slut så fick jag ta till en fruktansärt tråkig "övning", red på fyrkantspåret, skritt - trav - skritt - trav. And so on! Efter en liten stund lyssnade hon mycket bättre på mig och då i slutet kunde vi galoppera kontrollerat.


Imorgon funderar jag på att ta fram några bommar, och lägga dom på böjt spår. Tror att det kan bli bra.


Bild från Julafton 2010.

 

Av Jannike Magnusson - 21 januari 2012 13:46

Det snöar kanon mycket just nu!


Är hundvakt nu, så det blir stallet senare i eftermiddag / kväll. Ska rida finast, och om jag hinner / orkar så ska jag smörja.


See ya later!


 

Av Jannike Magnusson - 21 januari 2012 09:33

Efter att jag spolat benen på Suppan och borstat, så gick vi in i ridhuset och jag började med att longera henne. Hon har verkligen blivit super duktig på det, hon drar inte linan nån gång och går fint på en volt :)  När jag hade longerat en stund så hoppade jag upp och red en stund. Gjorde inget speciellt, checkade mest att hon lyssnade på hjälperna och red mycket på böjt spår och mjukade upp henne. Sen gick jag ut med henne en sväng i det fina vädret :)


Detta var första gången jag red henne denna veckan, för jag har ju haft ganska ont i kroppen. Och vet ni va, jag kände knappt ingenting i ryggen och så :D  Varken när jag red eller efteråt! Så himla gött!


       

Ovido - Quiz & Flashcards